Odbor ekonomický

Bc. Dita Mašková vedoucí [email protected] 516 499 631
728 286 187
Hana Šebelová hlavní účetní [email protected] 516 499 632
739 324 213
Marie Neumanová kontrolor [email protected] 516 499 632
721 224 035
Silvie Můčková poplatky [email protected] 516 499 629
739 601 464
Veronika Dudíková pokladna [email protected] 516 499 630
773 990 476
Marie Švábenská mzdová účetní [email protected]
516 499 632
739 601 463

Pracovní náplň odboru ekonomického

Oblast rozpočtová a účetní

  • tvoří a kontroluje rozpočet města na základě návrhů jednotlivých odborů,
  • kontroluje finanční plnění z dodavatelsko-odběratelských, kupních a nájemních smluv města,
  • zajišťuje vypsání a poskytnutí účelových půjček FOMB a sleduje jejich návratnost,
  • zajišťuje finanční likvidaci pojistných událostí ve spolupráci s ostatními zainteresovanými odbory, orgány města nebo tajemníkem městského úřadu,
  • spolupracuje s příspěvkovými organizacemi při sestavování návrhů rozpočtů na další rok,
  • provádí kontrolu výkazů hospodaření příspěvkových organizací,
  • zajišťuje konání veřejných sbírek vyhlášených městem a to v souladu se zákony,
  • zabezpečuje podmínky pro činnost finančního výboru zastupitelstva města,
  • zpracovává veškeré účetní agendy města a městského úřadu,
  • zpracovává platy a s tím související agendu, zajišťuje výstupy z docházkového systému,
  • zajišťuje veškeré platové a personální výkaznictví,
  • zpracovává návrhy zřizovacích listin příspěvkových organizací, jejich dodatků, a po projednání s dotčenými odbory předkládá tyto návrhy ke schválení příslušným orgánům,
  • zpracovává agendu sociálního fondu,
  • v souladu s platnými zákony plní povinnosti vyplývající pro zaměstnavatele ve vztahu ke státním organizacím, tj. v oblasti sociální, zdravotní a daňové,
  • zabezpečuje zpracování přiznání k dani z příjmů právnických osob a k dani z přidané hodnoty za město,
  • poskytuje metodickou pomoc v oblasti účetnictví a rozpočtu organizacím zřízeným městem,
  • vede evidenci příjemců veřejné finanční podpory, poskytnuté z rozpočtu města,
  • zpracovává vyúčtování získaných dotací včetně zpráv jejich závěrečného vyhodnocení,
  • zpracovává vyúčtování pokutových bloků,
  • vypracovává statistické výkazy vztahující se k jeho činnosti.

Poplatky

  • vykonává správu místních poplatků a vede jejich evidenci
  • řeší odpisy nedobytných pohledávek,
  • zajišťuje vymáhání pohledávek města,
  • provádí kontrolní činnost na úseku místních poplatků,
  • zajišťuje výkon státní správy na úseku povolování a kontroly provozu výherních hracích přístrojů na území města,
  • zajišťuje výkon státní správy na úseku zákona o loteriích a jiných podobných hrách,
  • při jednání zastupitelstva zabezpečuje ve spolupráci se sekretariátem prezenci a monitoruje výsledky hlasování,
  • v době uzavření hlavní pokladny vybírá v hotovosti platby za poplatky z místa, vylepování plakátů, inzerce do Zpravodaje, hlášení rozhlasu apod. s výjimkou poplatků za kopírování,
  • navrhuje změny obecně závazných vyhlášek města Adamova související s místními poplatky,
  • provádí kontrolu správnosti cestovních příkazů pro zaměstnance a zastupitele města,
  • vystavuje faktury (s výjimkou fakturace nájemného), vede jejich evidenci,
  • vede evidenci dodavatelských faktur, zajišťuje jejich předávání příkazcům operací.

Pokladna, inventarizace, propagace, cestovní ruch a služby pro veřejnost

  • provozuje hlavní pokladnu úřadu,
  • vede agendu stravenek,
  • eviduje městský majetek a zajišťuje provedení jeho inventarizace,
  • zabezpečuje činnost likvidační komise.
  • navrhuje změny vnitřních předpisů v oblasti inventarizace,
  • eviduje stavy účtů města dle výpisů z peněžních ústavů,
  • sleduje termíny splatnosti došlých faktur, zpracovává platební příkazy a zajišťuje jejich úhradu,
  • vydává známky pro psy
  • zajišťuje a eviduje propagační materiály města,
  • koordinuje a zajišťuje vydávání Zpravodaje města,
  • zabezpečuje činnost Kulturně informační komise,
  • zajišťuje propagaci města a cestovního ruchu,
  • vede evidenci ztrát a nálezů,
  • zabezpečuje zveřejňování informací na plakátovacích plochách a nástěnkách v majetku města,
    .

Oblast veřejnosprávní kontroly

  • kontroluje hospodaření příspěvkových organizací a organizačních složek zřízených městem,
  • vykonává kontrolu u žadatelů o dotaci nebo u příjemců dotace či jiné finanční podpory z rozpočtu města,
  • spolupracuje na vytváření metodiky hodnocení žadatelů v rámci dotačního řízení a podílí se na hodnocení jednotlivých žádostí o dotaci či jinou finanční podporu z rozpočtu města,
  • zpracovává a předkládá roční zprávy o výsledcích finančních kontrol na Krajský úřad Jihomoravského kraje.


Sdílet článek