Odbor sociálních a správních věcí

Mgr. Dobra Moserová vedoucí [email protected] 516 499 624
602 788 015
Mgr. Simona Tichá sociální pracovník [email protected] 516 499 625
605 206 656
matrika a evidence obyvatel
Lenka Maláková [email protected] 516 499 633
773 990 472
pečovatelky
Věra Kovářová pečovatelka v terénu 723 755 352
Miroslava Manoušková pečovatelka v terénu 723 755 352
Marie Vrtělová pečovatelka v DPS, úklid budovy DPS 773 680 067
úklid budov
Kateřina Pacasová budova Pod Horkou 2, budova U Kostela 516 499 620
Dagmar Kupčíková budova Komenského 6 516 499 620
Městský klub mládeže - Družstevní 1 [email protected]
Vlasta Volgemutová kulturně výchovný pracovník 773 990 530
Vít Pernica kulturně výchovný pracovník 773 990 499
Dagmar Kupčíková pracovnice úklidu

Pracovní náplň odboru sociálních a správních věcí

Vedoucí odboru

  • poskytuje občanům sociální péči v rámci samostatné i přenesené působnosti obce a zajišťuje metodickou, konzultační a poradenskou činnost v této oblasti,
  • metodicky řídí a administrativně zajišťuje výkon pečovatelské služby, plní funkci vedoucí pečovatelské služby, sociálního a tzv. klíčového pracovníka dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách,
  • zajišťuje úsek sociálně-právní ochrany dětí na obci v souladu se zvláštními zákony,
  • sleduje a vyřizuje nároky na účelové dotace v oblasti sociální péče a pečovatelské služby,
  • spolupracuje s dalšími státními, samosprávnými či neziskovými institucemi zejména s Úřadem práce ČR, Policií ČR, OSSZ a dalšími institucemi v rámci svěřených úseků,
  • zajišťuje statistickou evidenci a výkaznictví,
  • zabezpečuje činnost Sociální a výchovně vzdělávací komise při radě města,
  • vypracovává výpisy z evidence přestupků a podává zprávy z místa bydliště na základě žádostí oprávněných státních orgánů,
  • ve správním řízení projednává přestupky fyzických osob svěřené obcím dle ust. § 53 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění,
  • ve správním řízení projednává správní delikty fyzických nebo právnických osob dle § 24 odst. 4 v návaznosti na § 24 odst. 1 písm. a) zákona č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  • ve správním řízení rozhoduje o správních deliktech podle § 58 odst. 4 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • vykonává funkci opatrovníka osobám, kterým bylo Město Adamov ustanoveno jako opatrovník dle zák. č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a dále na základě pověření starosty funkci opatrovníka osobám nesvéprávným dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění,
  • podílí se na procesu Komunitního plánování sociálních služeb Blansko a spolupracuje s ostatními poskytovateli sociálních služeb,
  • plní funkci koordinátora Projektu Zdravé město Adamov a Místní agendy 21 a zajišťuje činnosti komise PZMA a MA21,
  • vede evidenci žadatelů o byt v domě s pečovatelskou službou, včetně agendy vyplývající z příslušných pravidel o nakládání s byty v DPS v majetku města

Sociální pracovník

  • poskytuje bezplatně základní sociální poradenství, na které má každá osoba nárok,
  • provádí depistáže jako základní nástroj pro vědomé, cíle a včasné vyhledávání jedinců, kteří by mohli být ohroženi sociálním vyloučením,
  • spolupracuje zejména s úřadem práce při řešení situace hmotné nouze osob a používá metody a postupy, které daná osoba potřebuje,
  • navrhuje ve spolupráci s touto osobou řešení východiska z krizové situace a pomáhá jí řešit svoji situaci i s jinými organizacemi,
  • provádí přímou sociální práci s klientem zaměřenou na jeho změnu, vede u klienta Standardizovaný záznam sociálního pracovníka v Jednotném informačním systému,
  • provádí sociální šetření v rámci výkonu agendy sociální práce na obci,
  • spolupracuje s dalšími státními, samosprávnými či neziskovými institucemi a poskytovateli sociálních služeb,
  • v rámci své činnosti se řídí předpisy v oblasti sociální práce na obci a vnitřními předpisy úřadu, dodržuje etické zásady sociálního pracovníka a zachovává o všech osobních údajů mlčenlivost.
  • na základě jmenování soudu a pověření starosty města zajišťuje funkci opatrovníka osob omezených ve svéprávnosti,
  • rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce ustanovení dávky důchodového pojištění a dohlíží, jak zvláštní příjemce plní své povinnosti

Matrika a evidence obyvatel

  • poskytuje bezplatně základní sociální poradenství, na které má každá osoba nárok,
  • provádí depistáže jako základní nástroj pro vědomé, cíle a včasné vyhledávání jedinců, kteří by mohli být ohroženi sociálním vyloučením,
  • spolupracuje zejména s úřadem práce při řešení situace hmotné nouze osob a používá metody a postupy, které daná osoba potřebuje,
  • navrhuje ve spolupráci s touto osobou řešení východiska z krizové situace a pomáhá jí řešit svoji situaci i s jinými organizacemi,
  • provádí přímou sociální práci s klientem zaměřenou na jeho změnu, vede u klienta Standardizovaný záznam sociálního pracovníka v Jednotném informačním systému,
  • provádí sociální šetření v rámci výkonu agendy sociální práce na obci,
  • spolupracuje s dalšími státními, samosprávnými či neziskovými institucemi a poskytovateli sociálních služeb,
  • v rámci své činnosti se řídí předpisy v oblasti sociální práce na obci a vnitřními předpisy úřadu, dodržuje etické zásady sociálního pracovníka a zachovává o všech osobních údajů mlčenlivost.
  • na základě jmenování soudu a pověření starosty města zajišťuje funkci opatrovníka osob omezených ve svéprávnosti,
  • rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce ustanovení dávky důchodového pojištění a dohlíží, jak zvláštní příjemce plní své povinnosti

Úklidu budov

  • udržuje pořádek a čistotu v budovách městského úřadu a v nejbližším okolí,
  • zbavuje nečistot chodby, kanceláře a další místnosti budov úřadu,
  • umývá okna a ostatní skleněné plochy budov,
  • udržuje čistotu kancelářského vybavení a nábytku,
  • udržuje čistotu kuchyňského a hygienického zařízení, provádí jeho uživatelskou údržbu (odmrazování, zbavování vodního kamene),
  • připravuje nádobí pro zasedání orgánů města, po jeho skončení je umývá,
  • připravuje zasedací místnosti pro jednotlivé akce,
  • doplňuje čistící a toaletní potřeby,
  • udržuje zeleň v budovách a v bezprostředním okolí souvisejícím s budovami městského úřadu,
  • na pokyn pracovnice sekretariátu provádí vnitřní úklid služebního automobilu městského úřadu,
  • hlásí tajemníkovi zjištěné závady v budovách městského úřadu,
  • pravidelně kontroluje stav lékárniček v budovách městského úřadu a hlásí tajemníkovi nutnost doplnění jejich obsahů,
  • zajišťuje úklid společných prostor budovy na ul. Komenského 6,
  • pracovnice zajišťující úklid budov městského úřadu odnáší poštovní zásilky vypravované sekretariátem na poštu.

Pečovatelská služba

  • provádí jednoduché úkony pečovatelské služby stanovené příslušnými předpisy na základě uzavřených smluv s klienty,
  • zajišťuje rozvoz jídla a nákupů klientům,
  • provádí dílčí sociálně pečovatelské úkony pro klienty,
  • vybírá od klientů ve svěřeném okrsku platbu za provedené úkony dle vystavených měsíčních předpisů plateb a platby za stravu,
  • spolupracuje s lékaři při zajišťování nezbytné akutní lékařské péče o klienty,
  • zabezpečuje provoz domu s pečovatelskou službou,
  • zajišťuje úklid společných prostor domu s pečovatelskou službou..

Městský klub mládeže

  • organizačně plně zajišťuje činnost Městského klubu mládeže (dále jen MKM),
  • dohlíží na dodržování provozního řádu MKM,
  • monitoruje činnost a návštěvnost MKM,
  • zpracovává výroční a jiné zprávy o činnosti MKM,
  • organizuje společenské akce /turnaje, soutěže, apod./ pro návštěvníky MKM,
  • dohlíží na bezpečnost návštěvníků MKM,
  • provádí průzkumy spokojenosti návštěvníků MKM, ze kterých pak vytváří plány další činnosti a zlepšování chodu MKM,
  • provádí propagační činnost MKM na webových stránkách, v tisku a dalších sdělovacích prostředcích,
  • vybírá platby za používání herních prvků dle provozního řádu MKM, za tímto účelem vede evidenci vybraných finančních prostředků a odvádí je do pokladny MěÚ v souladu s příslušnými vnitřními předpisy,
  • hlásí vedoucí odboru požadavky na materiální zajištění MKM, chystá podklady pro zpracování návrhů rozpočtu příslušného paragrafu na následující rok, spolupracuje na rozpočtových opatření, změnách rozpočtu a kontrole čerpání příslušného paragrafu,
  • spolupracuje na dalších aktivitách souvisejících s cílovými skupinami návštěvníků MKM,
  • hlásí nutné opravy a závady na zařízení MKM, po domluvě s vedoucí odboru spolupracuje na organizaci jejich odstranění,
  • dohlíží, aby nedocházelo k nevhodné a nesprávné manipulaci s herními prvky, počítačovou technikou a dalším vybavením MKM,
  • dohlíží na činnost a práci s PC, dbá na respektování autorských práv a na dodržování zákazu kopírování-plagiátorství, stahování filmů a hudebních děl,
  • dohlíží na správnou činnost a postupy při práci s PC, především ukládání dat na hardware návštěvníky klubu, na dodržování zákazu vkládání CD, disket a dalších přídavných zařízení do PC,
  • půjčuje drobné součásti herních prvků ( míček do stolního fotbalu, šipky),
  • oslovuje možné sponzory pro financování provozu MKM a pořádané akce
  • spolupracuje s příspěvkovými organizacemi Města Adamova a dalšími společenskými a sportovními organizacemi a sdruženími na území města Adamova v oblasti volnočasových aktivit pro děti a mládež a při pořádání kulturních, společenských a sportovních akcích,
  • obsluhuje instalované vzduchotechnické vybavení určené k odvětrávání prostor MKM v rozsahu vypnutí a zapnutí dle potřeby a nahlášení případných závad,
  • pracovnice úklidu udržuje pořádek a čistotu v budově MKM na ul. Družstevní,
  • pracovnice úklidu zajišťuje mytí oken v MKM dle potřeby, nejméně však 2 x ročně,
  • pracovnice úklidu zajišťuje venkovní úklid nejbližšího okolí MKM, především terasy a přístupu ke vchodu MKM a to včetně nezbytného odstraňování sněhu a zimního posypu,
  • pracovnice úklidu doplňuje čistící a toaletní potřeby na všech toaletách MKM.


Sdílet článek